Wszyscy ludzie na Ziemi posiadają szkielet. Kościec zaczyna się rozwijać już w życiu płodowym, jednak dziecko przychodzące na świat posiada mniejszą ilość kości niż dorośli.  Z czasem ta ilość się zwiększa, ponieważ niektóre części chrzęstne kostnieją.  Kiedy pojawiają się problemy z układem kostnym, warto jak najszybciej wybrać się do dobrego ortopedy.

Gdy boli kręgosłup

Kręgosłup to podstawa całego naszego ciała. Rodzaj osi podtrzymującej cały ciężar ludzkiego ciała. Dzięki niemu człowiek utrzymuje pozycje pionową. Dodatkowo kręgosłup stanowi zaczep dla mięśni, nerwów, a w jego wnętrzu jest zabezpieczony rdzeń kręgowy.

Bardzo często jednak zdarza się, że ta bardzo ważna część naszego ciała mocno nam doskwiera. Gdy pojawia się ból kręgosłupa niejednokrotnie stajemy się bezsilni. Szukamy dobrej poradni ortopedycznej. I staramy się zrobić wszystko żeby ten ból przeszedł, ponieważ gdy kręgosłup gorzej funkcjonuje to cały układ kostny ma problemy. Gorzej wtedy poruszać rękami, mogą pojawiać się problemy z chodzeniem, nawet siedzenie czy leżenie mogą być uciążliwe.

Zadbaj o swoje plecy

Ze względu na te wszystkie aspekty bólu kręgosłupa, warto o niego dbać. Co w związku z tym należy robić? Ludzie, niezależnie od wieku powinni wykonywać, najlepiej codziennie ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa. Aby mogły one być dla niego podborą, a nie tylko ciężarem. Każdy dobry ortopeda z pewnością wspomniałby również o utrzymywaniu właściwej masy ciała, aby nie przeciążać nie tylko kręgosłupa, ale i całego układu kostnego.

 

Zadbaj o swój szkielet

Aby podpora naszego organizmu, czyli najprościej mówiąc nasz szkielet miała się dobrze, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Po pierwsze szkielet jest zbudowany z kości, które natomiast budują komórki je wypełniające oraz szpik kostny. W kości wyróżniamy okostną zbudowaną z wapnia, to część najtwardsza. Bardziej wewnątrz występuje struktura gąbczasta. Aby zapewnić sobie zdrowe kości trzeba dbać aby komórek kostnych było jak najwięcej. Aby mogły być one stale produkowane przez nasz organizm. Aby tak się działo powinniśmy zadbać o dietę bogatą w witaminę D i wapń. 

Co poleciłby każdy dobry kardiolog?

 Ryby są świetnym źródłem witaminy D oraz zawierają sporą dawkę białka, które jest budulcem naszych kości. Ponadto, jeśli nie jesteśmy uczuleni na mleko i jego przetwory to warto sięgać i po nie, ponieważ są skarbnicą wapnia i witaminy D, a także wspomnianego białka. Dodatkowo warto pamiętać, że witamina D w innej postaci występuję w naszym organizmie. Aby stała się przyswajalna dla naszego organizmu powinniśmy dbać o nasłonecznienie ciał. Badania wykazują, że słońce może pokryć zapotrzebowanie na witaminę D nawet w 90 %.

Podsumowanie

Układ kostny jest podstawą naszego ciała. Bez niego nie byłoby mowy o możliwości poruszania się. Ponadto zapewnia schronienie dla szpiku kostnego, który odpowiada za wiele ważnych funkcji organizmu. By mieć zdrowe kości, a co za tym idzie być sprawnym warto dbać o to od najmłodszych lat. Po pierwsze powinniśmy się zdrowo odżywiać. Należy szczególnie pamiętać o witaminie D i wapniu. Nie dopuszczając do nadwagi czy otyłości, aby ciała nie obciążać zanadto. Po drugie ruch, to bardzo ważne, ponieważ pomaga uelastycznić ten układ. Po trzecie mierzmy siły na zamiary i nie przeciążajmy tego układu.